Toyota dominuje automobilovým značkám také svou hodnotou...

07.03.2014 15:11

Nejhodnotnější automobilovou značkou světa je stále Toyota. Vychází to z údajů letošního žebříčku společnosti Brand Finance. Na druhém místě je BMW, za kterou následuje Volkswagen. Do první pětice se dostal Mercedes-Benz a japonská Honda. Toyota Motor loni uhájila rovněž postavení největšího světového prodejce automobilů, když zvýšila prodej o dvě procenta na 9.98 milionu vozů. Druhým rokem za sebou překonala konkurenční General Motors a Volkswagen. Naše Škoda klesla v žebříčku o pět příček na 45. pozici, přestože její hodnota stoupla o osm procent na téměř dvě miliardy dolarů. Hodnota Toyoty vzrostla o více než třetinu na téměř 35 miliard dolarů, což je asi 700 miliard korun. Japonská společnost se loni stala první značkou v historii, jejíž roční produkce se téměř dotkla hranice deseti milionů vozů. Na ženevském Autosalonu vystavuje ve světové premiéře do neděle městský model Toyota Aygo. 

_____________________________________________________________________________________________________

  Zdroj: motomagazinspeed.cz