TEST zimních pneu 2016: Na zasněžené silnici zapomeňte na celoroční pneumatiky, zimní jsou zimní..!

Řidiči, čas přezouvání se pomalu blíží, je tedy potřeba vybrat vhodné zimní pneumatiky. Pro snadnější orientaci přináší časopis dTest výsledky testů celkem 32 zimních a celoročních pneumatik. Pro testování bylo určeno 14 modelů o rozměru 185/65 R15, 12 modelů velikosti 225/45 R17 a šest celoročních pneumatik s označením 205/55 R16.

V zimě se musíme často potýkat s mokrou, zasněženou nebo ledovatou vozovkou. Dobré pneumatiky by si tak měly zachovat dobré jízdní vlastnosti na těchto površích, což platí o pneumatikách, které stanuly na prvních dvou příčkách v kategorii 185/65 R15. Tyto rozměry najdeme často například na vozech Škoda Fabia, Peugeot 207 či Rnelu Clio. „Z testovaných patnáctek se na nejvyšších příčkách umístily pneumatiky Goodyear UltraGrip 9 a Michelin Alpin A4. Jsou to vyvážené pneumatiky bez slabin,“ říká Ondřej Jánoška, redaktor dTestu, a dodává: „Pneumatiky Goodyear, které obsadily celkové první místo v testu, mimo jiné zaujaly svým minimálním vlivem na spotřebu paliva ve srovnání s konkurencí. Pneumatiky Michelin je těsně následují a ostatní modely překonávají svojí životností. V ideálních podmínkách se odhaduje jejich kilometrový nájezd na více než 52 tisíc kilometrů.“

O prvním místu mezi pneu rozměru 225/45 R17, které obouvají výkonné verze vozidel typu Škoda Superb, Volkswagen Passat či Ford Mondeo, rozhodl dobrý výkon ve zkouškách jízdy po mokrém povrchu, tedy jde o ovladatelnost, brzdění, aquaplaning a směrové vedení. „Jediné Dunlop Winter Sport 5D získaly ve všech dílčích zkouškách na mokré vozovce dobré známky a za to jim patří vítězství. Na suchu a náledí se umístily mezi průměrnými,“ říká Jánoška a doplňuje: „Potěšující také je, že patří mezi modely s nejmenším vlivem na spotřebu paliva a nejnižší hlučností.“

Pozitivní výsledky nepřinesly bohužel zkoušky celoročních pneumatik s označením 205/55 R16, které se objevují na vozech Škoda Octavia, Ford Focus, Volkswagen Golf i Hyundai i30. Gumy musely v testech obstát ve srovnání se zimními a letními alternativami. Celkovou dobrou známku nedostal z šesti testovaných modelů žádný! Dva dostaly uspokojivou známku a zbylé čtyři měly alespoň na jednom z testovacích povrchů špatné nebo velmi špatné jízdní vlastnosti. „Jedinou otestovanou celoroční pneumatikou, na kterou se lze dívat jako na alternativu pro letní i zimní sadu pneu, je Michelin CrossClimate. Kromě jízdy na sněhu je jistá a bezpečná na mokru, suchu i náledí, a dostála tak tvrzení výrobce, že jde o letní pneumatiku se zimní homologací,“ uzavírá Jánoška.

 Zdroj: motomagazinspeed.cz