TEST zimních pneu 2016: Na zasněžené silnici zapomeňte na celoroční pneumatiky, zimní jsou zimní..!

11.10.2016 14:49

Řidiči, čas přezouvání se pomalu blíží, je tedy potřeba vybrat vhodné zimní pneumatiky. Pro snadnější orientaci přináší časopis dTest výsledky testů celkem 32 zimních a celoročních pneumatik. Pro testování bylo určeno 14 modelů o rozměru 185/65 R15, 12 modelů velikosti 225/45 R17 a šest celoročních pneumatik s označením 205/55 R16.

V zimě se musíme často potýkat s mokrou, zasněženou nebo ledovatou vozovkou. Dobré pneumatiky by si tak měly zachovat dobré jízdní vlastnosti na těchto površích, což platí o pneumatikách, které stanuly na prvních dvou příčkách v kategorii 185/65 R15. Tyto rozměry najdeme často například na vozech Škoda Fabia, Peugeot 207 či Rnelu Clio. „Z testovaných patnáctek se na nejvyšších příčkách umístily pneumatiky Goodyear UltraGrip 9 a Michelin Alpin A4. Jsou to vyvážené pneumatiky bez slabin,“ říká Ondřej Jánoška, redaktor dTestu, a dodává: „Pneumatiky Goodyear, které obsadily celkové první místo v testu, mimo jiné zaujaly svým minimálním vlivem na spotřebu paliva ve srovnání s konkurencí. Pneumatiky Michelin je těsně následují a ostatní modely překonávají svojí životností. V ideálních podmínkách se odhaduje jejich kilometrový nájezd na více než 52 tisíc kilometrů.“

O prvním místu mezi pneu rozměru 225/45 R17, které obouvají výkonné verze vozidel typu Škoda Superb, Volkswagen Passat či Ford Mondeo, rozhodl dobrý výkon ve zkouškách jízdy po mokrém povrchu, tedy jde o ovladatelnost, brzdění, aquaplaning a směrové vedení. „Jediné Dunlop Winter Sport 5D získaly ve všech dílčích zkouškách na mokré vozovce dobré známky a za to jim patří vítězství. Na suchu a náledí se umístily mezi průměrnými,“ říká Jánoška a doplňuje: „Potěšující také je, že patří mezi modely s nejmenším vlivem na spotřebu paliva a nejnižší hlučností.“

Pozitivní výsledky nepřinesly bohužel zkoušky celoročních pneumatik s označením 205/55 R16, které se objevují na vozech Škoda Octavia, Ford Focus, Volkswagen Golf i Hyundai i30. Gumy musely v testech obstát ve srovnání se zimními a letními alternativami. Celkovou dobrou známku nedostal z šesti testovaných modelů žádný! Dva dostaly uspokojivou známku a zbylé čtyři měly alespoň na jednom z testovacích povrchů špatné nebo velmi špatné jízdní vlastnosti. „Jedinou otestovanou celoroční pneumatikou, na kterou se lze dívat jako na alternativu pro letní i zimní sadu pneu, je Michelin CrossClimate. Kromě jízdy na sněhu je jistá a bezpečná na mokru, suchu i náledí, a dostála tak tvrzení výrobce, že jde o letní pneumatiku se zimní homologací,“ uzavírá Jánoška.

 Zdroj: motomagazinspeed.cz