BMW: Motocyklové novinky letošního jara...

16.04.2012 17:47

Tradiční německá motocyklová značka BMW vyrábí pro milovníky jedné stopy celkem 17 strojů. Letos přichází s několika zajímavými novinkami. Začnu u endura G 650 GS Sertao. Vodou chlazený jednoválec potěší příznivce horských soutěsek a točitých silnic. Maximální výkon 48 koní jde pro mladé bajkery snížit na 34 koňských sil. O mašině se dozvíte více v rozhovoru níže s Mírou Lisým.

Další stroj, který si zaslouží pozornost je naháč, čili motorka bez kapotáže F 800 R. Elegance a sportovní geny jsou typické vlastnosti dvouválcového stroje s výkonem 87 koní. Stejně jako u endura je i zde možno snížit výkon motorky na 25 kilowat pro začátečníky. Poměrně lehký stroj s novým designem je doma nejen ve městě, ale i na běžných silnicích. Bez náplní váží 177 kilo - má kvalitní dvoukotoučovou přední brzdu a sedlo jde snížit na příjemných 775 milimetrů. Předností osmistovky je velký kroutící moment. Včerně DPH stojí 222 tisíc 200 korun.


Již na motosalonu v Brně jsme si mohli prohlédnout dva nové maxi skútry BMW. Suzuki Burgman tak vyrostli hodně silní konkurenti. První model C 600 Sport získal pro svou hbitost přezdívku "Král semaforů." Převodovky CVT zaručují řidiči plynulý záběr a pohodové cestování. C 650 GT vychází z modelu Sport. Oba skútry disponují novými dvouválcovými jednotkami s výkonem 60 koní a točákem 66 Nm! Samozřejmostí je ABS třetí generace. Sport váží 249 a GT 261 kilogramů. Nové skútry je již možno objednat, fyzicky budou u prodejce Cartec Group Ostrava patrně během června. Sport stojí necelých 260 tisíc, GT 268 tiísc korun včetně DPH.


Nově nastavený podvozek i vylepšené řazení získal supersport BMW S 1000 RR. Disponuje hliníkovým podvozkem, radiálními brzdami a momentálně nejultimativnějšími kombinacemi elektronických jízdních asistenčních systémů. Má první, opravdové závodní ABS, mimo jiné s modusem jen pro přední kolo, dynamickou kontrolu trakce (DTC) s protiskluzovou kontrolou v šikmých polohách. Ještě žádný jiný motocykl se nedal ovládat tak lehce a to platí nejen pro veřejné silnice. „RR“ má vodou - olejem chlazený čtyřválcový, čtyřtaktní řadový motor se čtyřmi titanovými ventily na válec, jenž poskytuje výkon 193 koní / 112 Nm při 9.750 otáčkách za minutu. Řídící jednotka dostala v případě supersportu modelový rok 2012 také nové mapy. Více, včetně rozhovoru s Mírou Lisým najdete zde:  https://www.motomagazinspeed.cz/news/bmw-motocykove-novinky-letosniho-jara-/

Zdroj a foto: motomagazinspeed.cz